Hlavní nabídka hry

PlayerUnknown's Battlegrounds - recenze

PlayerUnknown's Battlegrounds

PUBG mě lákalo již od první chvíle, co jsem o něm slyšel. Představa, že budu vhozen na velký ostrov a bojovat tu proti téměř stovce dalších hráčů v krvavém souboji na život a na smrt, kde jen jeden vzejde jako vítěz, značila obrovskou výzvu. Jako spíše průměrný hráč stříleček jsem od svého prvního kola PUBG mnoho nečekal. Předem jsem si nic nevyhledával a skočil rovnou do akce. Nebo spíš právě ne, jelikož jsem nevěděl, jak dopadnout na zem co nejdříve a ostatní hráči prosvištěli okolo mě. Po dopadu jsem měl štěstí, na nikoho nenarazil a dokázal jsem si najít nějaké zbraně. Jejich sebrání mi ztěžovala vlastní nešikovnost a hrozivá odezva serverů, která mi je vracela zpět na zem. Zalezl jsem si na střechu domu uvnitř neustále se zmenšující zóny a čekal s brokovnicí u dveří. Někdo opravdu přišel, slyšel jsem jej chodit pode mnou. Srdce mi tlouklo a cítil jsem přísun adrenalinu, když se dveře otevřely a já nepřítele dvěma rychlými ranami sprovodil ze světa. Připsal jsem si tak druhé zabití a snížil počet žijících z 24 na 23. V tu chvíli jsem již předčil svá prvotní očekávání a čekal, až mě najde někdo lepší než já (a takových je dost). Štěstím jsem se takovým vyhýbal dál a dál, až jsem jednou vzhlédl k číslu vpravo nahoře a zjistil, že zbyl už jen jeden protivník. Zázrak se ale nestal a zkušenější hráč mě rychle poslal do hlavní nabídky.

Seznámení s hrou

Po top 2 výsledku jsem věděl, že musí přijít jedině zhoršení a začal jsem hledat různé tipy na Youtube i jinde. Postupně jsem se do hry dostával a zjišťoval, že nedostatky nekončí u dlouhé odezvy. Na mapě se vyskytují ploty, které jdou prostřelit jen jedním směrem a vlézt do jakéhokoliv vozidla je prakticky sebevražda. Fyzika tu moc nefungovala a mohlo se vám stát, že jste si v klidu jeli ve své Dacii, omylem do něčeho narazili, vaše auto v tom zůstalo zaseklé a vybouchlo. Nejhůře se PUBG umí vypořádat s kolizí dvou vozidel. Tam je zaručený výlet na oběžnou dráhu. Optimalizace hry byla opravdu bídná a s osekanými detaily a rozlišením 1080p jsem se svou GTX 1060 dostával občas i jen bídných 40fps. Stále jsem se však k PUBG vracel a zkoušel štěstí dál a dál.

Křivka učení

Když jsem se však dokázal vyhnout bugům, bavil jsem se skvěle. Jakékoliv setkání s hráčem pro mě znamenalo zhruba 70% šanci na předčasný konec, ale ta se pokaždé snižovala. Učil jsem se ovládat recoil (zpětný odraz) všech útočných pušek a po asi 40 hodinách tréninku jsem vyhrál svou první hru (u sebe tedy čekejte tento životní úspěch o něco dříve). Hra je velice nekompromisní, co se týče náhody. Můžete být mechanicky nejlepším hráčem na serveru, a přesto si někdo najde cestu kulkou do vašeho mozku. Ani streameři, kteří investovali do hry stovky až tisíce hodin nevyhrají pokaždé. Kromě bezchybného ovládání zbraní je třeba i zapojit strategické myšlení a umět se chytře pohybovat po mapě.

Oficiální vydání

Plná verze PUBG vyšla 21. 12. 2017 a přinesla mnoho změn spolu s odstraněním velké části bugů. Konečně byla hra také optimalizována a na FullHD nyní hraji se 100 FPS. Největšími přídavky byla nová pouštní mapa a systém „vaultování“ tedy přelézání přes překážky. Nyní můžete do jakékoli budovy vstoupit oknem a téměř všechny zídky jednoduše přelézt. Co může být nemálo otravné je, pokud začnete vaultovat (ať už dobrovolně či ne) ve chvíli, kdy vás vidí nepřítel. Vy v ten moment nemůžete střílet a vzhledem k pomalému pohybu jste snadný cíl. Celkově ale tato mechanika přináší mnoho nových strategických možností, působí velmi hladce a animace jsou věrohodné.

Nová mapa PUBG se mi zprvu zdála být vším, co jsem si přál. Lákalo mě tu mnoho nových míst k prozkoumání, lootění, campení, nová vozidla a celkově úplně nový vzhled. Na rozdíl od původního zalesněného ostrova Erangelu s pár kopci je Miramar posetý vysokými holými horami a zrádně členitou krajinou. To se ale postupně ukázalo jako velice nepříjemné, zvlášť když několik metrů ode mě někdo doslova vyskočil ze země a zabil mě z prolákliny o které jsem neměl nejmenší zdání. Nebezpečný modrý kruh, který nutí hráče se k sobě přibližovat je tady také o něco smrtelnější. Je to dané větší velikostí reálně užitečné plochy (Erangel má více vody) a také obtížným terénem. I města jsou tu nebezpečnější, kvůli vysokým budovám. Když běžíte po ulici, jsou okolo vás stovky možných úkrytů. Pak najednou vedle vás začnou dopadat kulky a než najdete to správné okno, nepřítel vás udolá.

Závěr

PUBG je dnes v dobrém stavu. Bugy jsou minimální a spíše pobaví, než naštvou. Dost hráčů si stěžuje na cheatery kteří kolem nich probíhají nadpřirozenou rychlostí nebo je instantně zabíjí. Já se zatím s ničím takovým nesetkal, ale možná jsem měl jen štěstí. K PUBG vás bude táhnout touha po vítězství a ten sladký pocit, když někoho ustřílíte a seberete mu všechny věci.

4
Klady
  • lákavý herní mód