Hearthstone: Kobolds & Catacombs - Warlock, Warrior, Neutral - recenze

Hearthstone

Hearthstone

Zdravím všechny čtenáře a vracím se se závěrečnou částí zhodnocení posledního Hearthstone rozšíření Kobolds & Catacombs.

Warlock

Warlock se zase pro jednou zaměřil na démony a nově na sebepoškozování. A jak se mu to povedlo? Řekl bych, že až příliš dobře…

Possessed Lackey

Velmi špatná čísla vyrovnává velmi dobrá schopnost. Křehkost jeho těla může být navíc výhodou – alespoň snadněji zemře a my tak získáme démona. Tady je hlavní výhoda v tom, že si můžeme vybrat, které démony do balíku zařadíme. Vyhneme-li se tedy slabším kouskům, jako jsou Flame Imp, a budeme spoléhat na těžkotonážní kusy – Voidlord, Mal’Ganis, Doomguard, získáme snadno a rychle neuvěřitelnou výhodu na stole.

Voidlord

Když už dostaneme způsob jak procheatovat velké démony do hry, proč ne i démony samotné? Voidlord je naprosto ideálním adeptem pro zrekrutování – dostat se přes něj je díky Tauntu tak obtížné, že nám klidně poskytne dvě nebo více kol času, a z takové situace se už soupeř často nevzpamatuje. Navíc jeho znovuvyvolání pomocí Gul’Dana nebo N’zotha opět poskytuje ohromnou výhodu, čas a bezpečí. Vůbec se nebudu divit, když se v hojném počtu začnou hrát Silence a Transform karty jako obrana proti právě Voidlordům.

Skull of the Man’ari

A ještě jeden způsob, jak démonům pomoci do hry, aniž bychom je museli hrát. V tomto případě ve formě warločí legendární zbraně. Otázka, která se nabízí, je, jestli to stojí za to? Vynechat páté kolo, abychom až v kole příštím dostali prvního démona. No, vzhledem k tomu, že démon opět může mít libovolné rozměry, tak si myslím, že se to vyplatí. Zejména proto, že Lebka obchází nepříjemné Battlecry efekty – především zahazování karet a dostávání zranění. Můžeme tedy v klidu hrát Doomguardy, Lakkari Felhoundy nebo Pitlordy. Pozor jen na občasně hrané ničení zbraní – mohlo by se stát, že uvázneme s rukou plnou takovýchto karet, které z ruky opravdu hrát nechceme.

Lesser Amethyst Spellstone

Aby určitá strategie fungovala, potřebuje enablery a payoffy. Tato karta je jednoznačně payoff – odměňuje nás za plnění konkrétních podmínek. Nicméně tato strategie má stále moc málo karet na to, aby fungovala sama o sobě. Spellstone je tedy zatím jen poměrně dobré zabíjení – o to lepší, pokud si zvládneme ubrat životy pomocí našich karet. A to nebude zas takový problém – máme Hellfire, Kobold Librarian nebo třeba Flame Imp.

Kobold Librarian

Jedna z nejlepších karet edice. Jak je důležité ztenčování balíku nám ukázal Patches, a stejně dobře to ví i všechny kombo balíky, které hrají Novice Enginnery a Loot Hoardery, jen aby se dostaly k těm správným kartám. No a Kobold má nejen lepší čísla (takže ho můžou použít i agresivní balíky), ale ještě nám ubere životy, což se zrovna stalo relevantním (a bude ještě víc, až bude Molten Giant stát opět 20 man). V neposlední řadě je to také dobrý náboj pro Defile – pokud potřebujeme miniona s jedním životem.

Dark Pact

Kromě jiného dostáváme i vylepšený Sacrifical Pact. Funguje jen na naše miniony, ale zase na jakékoliv a přidává osm životů. To je výborná obrana proti agresivním balíkům, jen musíme mít bytost, kterou obětujeme. To se dá ale samozřejmě zneužít – nejsnáze pomocí právě vydaného Lackeyho, nebo Carnivorous Cube. Tato karta je také důvod, proč to agresivní strategie budou mít v nejbližší době těžké – i když se nějakým způsobem dostanou přes Voidlorda, čeká na ně jednomanové přidání osmi životů…

Cataclysm

Nový pokus o podporu discardu, nicméně se dá hrát pouze jako doplněk ke questu, bez něj je tato karta opravdu velmi špatná. Hromadným ničením chceme zničit battlefield, ne naší ruku. Jako jedinou možnost bych viděl zahrát v prvním kole quest, ve čtvrtém Cataclysmu (nejlépe zahodit Silverware Golema) a v pátém následně Nether Portal. Díky Hero Poweru je to možné ať začínáme nebo ne, nicméně je to ideální případ, který rozhodně nenastane pokaždé.

Rin, the First Disciple

Hodně pomalá karta, špatná proti agru, což by ale zrovna v této metě nemuselo vadit. Zničit oponentovi balík zní jako dostatečně velká odměna, akorát těch 41 man, které za to zaplatíme, není málo. Na druhou stranu sílu Pečetí a Azariho vůbec nemusíme využít. Stačí, když máme Pečeť v ruce a čas od času, když je vhodná doba, přidáme menšího démona a přiblížíme se Azarimu. U toho je akorát škoda, že se nedoplňuje se Skull of the Man’ari, která ho hodí do hry bez Battlecrye. Rin samotná je aslespoň další Taunt minion, kterého dostaneme z N’Zotha, také je hodně silná v aréně (pokud ji nemáme, můžeme ji dostat ze Stonehill Defendera).

Warrior

Poslední klasa se zaměřila na získávání armoru a na zbraně, stejně jako Shaman ale bohužel moc dobrých karet nedostala.

Reckless Flurry

Po dlouhé době dostává Warrior opět hromadné ničení, a to ne úplně špatné. Když nic jiného, tak vždy dává alespoň za dva, ale naštěstí máme spoustu karet, které nám dopomohou udělit zranění více. Nejlepší k tomu bude zřejmě Shield Block, který se sám nahradí kartou a dát za 6 man 5 zranění do všeho už není špatné. Problém je, že o ten armor přijdeme, což znamená, že se sice zbavíme aktuální hrozby na stole, ale s životy si moc nepolepšíme – to může být problém proti Mageovi nebo Hunterovi, kteří nás můžou „dostřelit“.

Woecleaver

Sice hrozná čísla, ale opakovaný Recruit už tak špatný není. Můžeme to brát jako opakovaný přísun kvalitních bytostí (Ysera, Ragnaros, Lich King), pak ale nesmíme hrát žádné malé miniony, jako je třeba Acolyte of Pain (a toho chceme hrát vždycky). Na druhou stranu se tu nabízí i poměrně silné kombo s Grommashem, kdy ho zadarmo dostaneme do hry, a s pomocí karet jako Inner Rage a Sudden Gennesis udělit spoustu zranění. Pokud si navíc Grommashe lízneme, je tu Dead Man’s Hand, který nám ho zamíchá zpět. Rozhodně tedy strategie s potenciálem.

Lesser Mithril Spellstone

Snad jediný důvod, proč hrát v aréně za Warriora.

 

Neutral

Zola the Gorgon

Nejvíce ze všeho připomíná Zola asi Manic Soulcastera – zkrátka způsob, jak dostat další kopii námi vybrané karty. Jako nejvhodnější umístění mi přijdou různé Reno decky, kde získat druhého Rena nebo Kazaka může mít naprosto ničivý účinek. Špatná by nemusela být ani do Cubelocku, kde získáme libovolnou klíčovou kartu. Zároveň lehce spolupracuje i s onou mageovskou strategií karet, které nezačaly v našem balíčku. Není to žádná přesílená karta, ale nějaké využití se pro ni určitě najde.

Rummaging Kobold

Zajímavý způsob, jak dostat zpět naše legendární zbraně. Bohužel Koboldovo uplatnění není tak dobré, jak by se dalo očekávat. V případě Mage, Warlocka a Priesta je to jen obrana proti ničení a musíme spoléhat, že nám oponent zbraň zničí. S hunteří ani warrioří zbraní ho hrát nemůžeme, protože kazí synergie. V Roguovi a Paladinovi se nám zase zbraně vrací samy. Zbývá tak Druid, jehož zbraň opravdu podruhé nepotřebujeme a Shaman, který má zbraň tak špatnou, že ji zase opravdu nechceme. Kobold tak bude nejlépe fungovat jako zdroj karetní výhody s úplně normálními zbraněmi – Gorehowl, Doomhammer, Truesilver Champion, Jade Claws. Výborný ale může být s Jaraxxovou Blood Fury.

The Darkness

Vcelku ztracená karta, ale může fungovat proti Reno deckům, případně v mirroru kontrolů. Dávejte si jen pozor na onen první řádek, pokud se totiž Temnota probudí, případné kopírovací efekty (Faceless Matamorph, Molten Reflection,…) jsou k ničemu a vytvoříte si pouze „uspané“ verze.

Guild Recruit

Recruit jako vždy přímo vybízí ke zneužití. V tomto případě by mohl tahat miniony jako je Injured Blademaster, King Mukla nebo nejlépe Flamewreathed Faceless. Nicméně opět je to moc málo karet na fungující strategii. Možná jednou…

Carnivorous Cube

Kdo by řekl, že tato nenápadná kostka dá vzniknout zcela novému balíku? Upřímně jsem čekal, že bude v posledním updatu nerfnutá, jelikož Cubelock je momentálně dost dominující balík. Každopádně výhoda Cubu spočívá v tom, že adekvátní odpovědi (silence, transform) se stále moc nehrají, a i když ano, můžeme je obejít a Kostku si okamžitě zničit Dark Pactem. V kombinaci se Spiritsinger Umbrou pak vytváří okamžitou výhodu (a třeba s Doomguardem udělí velký počet zranění). Výborná je také do Recruit Huntera, kde si ničíme King Krushe nebo Charged Monstrosaura a vyvoláváme si je pomocí Play Dead.

Arcane Tyrant

Zajímavá možnost, jak si zahrát kouzlo a neztratit tempo. Nejlepší je asi do Druida, jelikož chceme hrát brzy Nourish a později Ultimate Infestation. Svým konceptem pak přímo vybízí k zařazení do Big spell mage, kde právě páté kolo můžeme ztratit hraním Dragon’s Fury nebo Cabalist’s Tome a Arcane Tyrant je tak ideální follow-up. Nicméně možností je spoustu a tím, že je Tyrant neutrální nám dává opravdu velké pole působnosti. Škoda jen, že elementálové spoléhají především na hraní svých soukmenovců a ne spellů a Tyrant tam tak nebude moc dobrý.

Spiteful Summoner

Opět zajímavý efekt, zapadající do Big spell strategie. Problém je, že i tady chceme hrát některé Secrety a dostat trojmanového miniona není žádná výhra. Tato karta ovšem okolo sebe vytvořila zcela novou strategii – stačí hrát pouze miniony a pár velkých spellů a výhodu máme (téměř) zaručenou. Nejhranější je Priest, který má všechny miniony dost silné a navíc dostal s Duskbreakerem i hromadné ničení (v podobě bytosti). Ale setkal jsem se i se Spiteful Druidem nebo Warlockem, a nutno říct, že dostat za 6 man sílu okolo 12/12 není vůbec příjemné.

Corridor Creeper

Velmi špatná karta, která zde má místo jen kvůli své dřívější podobě, která byla naopak přesílená. Momentálně se dá využít už jen v Evolve Shamanovi, ale alespoň nám ukázala, jak silné můžou být zlevňovací efekty.

Master Oakheart

Dostat za cenu jednoho miniona čtyři zní velmi lákavě a byť ti minioni nebudou největší, alespoň si je můžeme vybrat. Takových kombinací je mnoho a vybrat tu nejlepší nebude snadné. Jako cíl se celkem nabízí třeba Lyra, ke které dostaneme rovnou i Radiant Elementala a třeba Tar Creepera. Případně můžeme jít kontrolní cestou a ve Warlockovi dostat něco jako Tar Creeper, Vulgar Homunculus, Voidlord. Ale jako nejlepší využití se momentálně jeví Drakkari Enchanter + Dragonhatcher, kteří nám okamžitě hodí do hry dva velké draky. A těch je zrovna na výběr hodně – Ysera, Deathwing, Dragonlord, Malygos, Chromagus,… To zní docela zábavně, akorát se bojím, aby se jednou Mistr nestal přesíleným a nemusel být nerfnut.

Tím končí strhující výčet toho nejlepšího, co nám přineslo nejnovější rozšíření. Snad jsem vás obohatil alespoň o nějaké interakce, které vám dosud unikaly.

Hodnocení

4

Diskuze

Zatím žádné komentáře... Buďte první!

Další články